OneDirectionnoveller

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

The kidnappers kapitel 9

Av Isabelle - 24 april 2014 10:48

-Where's Elena? Frågade Nathalie Kelly, när hon gick in I vardagsrummet.
-I don't know actually, sa hon och tittade upp från sin bok. Tror hon gick ut. Tyckte jag hörde dörren stängas.
-Okay, svarade Nathalie. I found Louis and Liam. I thought that maybe I and El should go. I don't want to leave them with her.
-Yes of course, log Kelly. I won't fall asleep this time.
Dörren öppnades och Elena kom in. Nathalie och Kelly gick ut till hallen.
-Louis and Liam are going to the mall with Eleanor and Danielle. I thought that maybe we could go? Sa Nathalie. I have a plan.
-Yeah great, sa Elena. When shall we go?
-I thought like now, svarade Nathalie. I have a great plan, trust me.
-Okay. Get the things and let’s go.
Tjejerna gick bort till gallerian mitt I stan, där Louis och Liam var.
– Okay, here’s the plan, sa Isabelle.


Nathalie och Elena gick in till killarnas toalett i gallerian, och gick in till varsitt bås.
-So… What will we do if none of them are coming? Frågade Elena.
-We’ll see, sa Nathalie. Let’s wait at least an hour.
-An hour?! Utbrast Elena.
-Calm down.
-It stinks in here, gnällde Elena.
-Well, it’s a toilet, what do you expect?
De hade väntat I säkert fyrtio minuter och inte en endaste hade gått in. De började bli rastlösa och tänkte ut en plan för att försöka fånga killarna ändå.
-I can’t…började Elena.
-Shh, hyschade Nathalie.
Dörren till toaletterna öppnades och tjejerna stod beredda på att anfalla. Nathalie ställde sig på toalettlocket och försökte se över båset, för att se om det var någon av killarna. Killen hade brunt hår och liknade Liam bakifrån. Nathalie signalerade till Elena att det var han.
De sparkade upp dörrarna och fällde killen som skrek av rädsla.
-Stop! What are you doing?! Skrek han.
-Nathalie! Stop! utbrast Elena. It’s not him.
Nathalie slutade, och det var varken Liam eller Louis.
-Oh my god, I’m so sorry, ursäktade Nathalie och blev röd.
Killen bara stirrade på dem.
-We thought you were our friend. We wanted to prank him, ljög Elena.
Killen ställde sig försiktigt upp och sprang snabbt ut.
-Good job Nathalie, sa Elena och himlade med ögonen.
-I was so sure it was Liam, sa Nathalie och rynkade ögonbrynen.
Dörren öppnades igen och tjejerna sprang snabbt in i båsen. Den här gången var Nathalie helt säker på att det var Louis, då hon såg hans ansikte i spegeln utanför. Hon signalerade ännu en gång till Elena och de sparkade upp dörrarna ännu en gång.
Louis tittade upp, förskräckt. Innan han hann göra något hade Nathalie satt en näsduk med kloroform på, framför hans ansikte. Han föll ner på golvet.
-Now what? Frågade Elena.
Nathalie tittade omkring sig och såg ett tillräckligt stort fönster längst bort till höger, bakom Elena.
-The window, sa Nathalie och pekade. I climb down first and then you can push him out so I will accept him.
Nathalie öppnade fönstret och klättrade smidigt ner. Elena skickade ut Louis med huvudet först. Han var inte direkt en lättviktare, men det gick. Nathalie stod utanför och tog emot honom och lade honom på marken vid gränden. Elena klättrade ut och tittade på Nathalie så att hon skulle berätta nästa steg.
Nathalie tog upp sin mobil och ringde till ambulansen.
-Hi, a young guy has fainted in the alley by the Westfield London Shopping Centre, sa Nathalie. Okay thanks. –They’re on their way, sa hon till Elena när hon lagt på.
Efter cirka fem minuter kom ambulansen och Nathalie vinkade in dem. Ambulanspersonalen, som bestod av en kvinna och en man i trettioårsåldern, steg ut och tog fram en bår.
-You know his name? Frågade mannen som satte sig vid Louis för att kolla pulsen.
Nathalie nickade till Elena som slog ner honom.
-Hey! Sa ambulanskvinnan, mer hann hon inte säga försen hon blev nerslagen hon också.
Tjejerna hjälptes åt att bära in Louis i ambulansen. Elena tog hans mobil och sms:ade Liam
To Liam: Come to the Alley, need to talk to you. It’s important’’
Efter en stund kom Liam ut. När han såg Elena och Nathalie stå vid ambulansen blev han först förvånad. Men när han insåg att Louis inte var där, blev han rädd.
-Where is he? Frågade han hårt.
Elena nickade mot ambulansen, för att visa att Louis var där.
-What did you do to him?
-The same we gonna do to you now, flinade Elena och gick emot Liam.
Liam backade men Nathalie var snabbare och höll fast honom. Elena satte snabbt näsduken mot hans ansikte och han föll ner på marken. De lyfte in honom i ambulansen. Elena satte sig i passagerarsätet och Nathalie gick till förarsätet.
Hon backade ut, vilket inte gick så bra för hon körde in i köpcentrets vägg.
-Idiot, muttrade Elena.
-Don’t say anything, you crashed Harry’s roses. I can back anyway, sa Nathalie när hon körde ut från gränden.
Det blev en tvär u-sväng så ambulansen lyfte lite på ena sidan.
-You can’t drive! Ropade Elena och var livrädd, medan Nathalie inte kunde bestämma fil.
-Nathalie, watch out! Skrek Elena.
Det kom en mötande bil och Nathalie svängde tvärt på ratten så hon hamnade på rätt fil.
-You’re crazy! You wanna get us killed?! Utbrast Elena.
Nathalie svarade inte utan koncentrerade sig på körningen.


-We’re home, sa Nathalie glatt och stängde av motorn.
Elena satt intryckt i sätet, höll sig i det handtaget ovanför dörren och såg livrädd ut.
Kelly kom utspringandes och såg förskräckt ut. Nathalie vinkade glatt till henne och öppnade dörren.
-Nathalie… sa Kelly. Do you know where you’ve parked?
Hon tittade dit Kelly pekat och såg att hon kört in i garageporten.
-Oh…
-Where are the guys?
-In the ambulance.
-Yeah, if they’re still alive, sa Elena som kommit ut och sträckte på sig.


Jag vet att jag är superdålig på att uppdatera.. Men det är sista terminen i nian och det är en massa nationella som jag försöker plugga något till (det som går) och sen är det också en massa som hänt de senaste veckorna.. Jag försöker verkligen skriva, men det är svårt när man inte har inspiration och inte orkar.. Ska bli bättre. Jag hoppas att det går lättare nu när jag skrivit det kapitlet som var svårast att skriva, än så länge. Men jag är så himla glad för att ni stannat, även om jag suger på uppdateringen. Ni är GULD värda!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 21 januari 2015 19:00

Hej.. Jag vet att jag har haft sjukt dålig uppdatering. JAg kommer antagligen inte fortsätta med denna novell och jag vet inte om jag ska sluta helt med skrivandet här på bloggen...  Därför undrar jag om ni vill att jag lägger upp en annan novell s...

Av Isabelle - 9 januari 2014 18:49

-Ow, uff...Where am I? Zayn yrvaken och förvirrad. -Zayn! sa Niall glatt. You're awake!-What happend? frågade han.-Well...You got kidnapped, svarade Niall.-I've got what? frågade han igen, ännu mer förvånad.-By three girls, förklarade Niall. One of t...

Av Isabelle - 30 december 2013 21:38

-I better go up and help Kelly with the food, sa Nathalie och ställde sig upp. Hon gick uppför källartrappan och låste dörren när hon gått ut. -You need some help? frågade hon Kelly. -No it's okey, log hon. Elena kom in till köket och gick bort...

Av Isabelle - 28 november 2013 19:42

De gick upp för trappan och Harry lyssnade mot dörren. Det var tyst. De väntade några minuter innan Harry satte i hårnålen i låset. Han vred försiktigt om och den öppnades. Han vände sig mot Niall och log.Han öppnade försiktigt dörren och de gick u...

Av Isabelle - 28 september 2013 15:48

Hej! Förlåt så hemskt mycket för att jag inte har lagt upp något på väldigt länge! Men har hemskt mycket läxor, nu när det är nian å allt... Och min dator har varit kass så jag har fått en ny å kunde inte ladda över dokumenten, har inte heller tagit ...

Bloglovin

Presentation


Hej! Tänkte skapa en novellblogg, där jag skriver om det stora bandet One Direction. Det kommer vara olika noveller. Hoppas ni gillar min blogg :) Ni får gärna komma med idéer om vad novellerna ska handla om och jag vill ha massa kommentarer :) Kram!

The kidnappers

The kidnappers handlar om tre tjejer, Kelly, Elena och Nathalie. De är kriminella 17-åringar. De bor tillsammans i ett hus utanför stan, avskilt. Men Nathalie vill inte råna banker längre. Hon vill kidnappa. Så vad händer när de bestämmer sig för att kidnappa ett av världens mest kända pojkband?

Omröstning

Ska jag sluta lägga upp noveller på denna blogg eller ska jag eller ska jag lägga upp en novell som snart är färdigskriven och avsluta The Kidnappers så som den är nu?
 Suta lägga upp noveller
 Fortsätt med The Kidnappers
 Lägg upp den novellen som snart är klar

Blogresponse

Kategorier

Fråga mig

9 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Harry Styles

Ovido - Quiz & Flashcards