OneDirectionnoveller

Alla inlägg under september 2012

Av Isabelle - 27 september 2012 19:59

Jag kommer att hoppa lite. Alltså jag kommer inte att skriva dag för dag i denna berättelse, utan om det är en måndag i ett kapitel, så kanske det helt plötsligt blir lördag. Hajar ni? Å det är för att jag vill komma nån vart.

 

Fredag vecka 45, Höstlov. Liams perspektiv:

 


Då var det fredag igen. Veckorna går fort. Jag och grabbarna har precis varit i studion för att spela in den sista låten, till vårat album. Vi är påväg för att hämta tjejerna. Idag var deras sista dag, för nästa vecka har de höstlov.

-They don't know anything, right? frågade Louis när vi satt oss i bilen.

-No, svarade jag.

Det är cirka tjugo minuter kvar tills de slutar, å de har ingen aning om att vi kommer. Vi har nämligen en liten överraskning till de.

 

-There they are! hojtar Niall.

Jag kliver ur bilen för att möta de.

-Holly! ropar jag.

-Liam?! säger hon. 

-What are you guys doing here? frågar Sofie när de kommit fram.

-We have a surprise for you, svarar jag lite hemlighetsfullt. Get in the car.

Vi sätter oss i bilen, och vi skjutsar hem tjejerna till sig.

-Don't forget to pack, sa Zayn. 

-Warm or easy clothes? frågade Lucy.

-Do as you want, svarade Harry.

 

Nialls perspektiv:

 

En halvtimme senare stod vi på flygplatsen. Fans kom såklart, men det är alltid lika roligt.

-Hey Niall! hojtade en tjej.

Jag vände mig om för att se vem det var.

-Can I please have your autograph? sa en tjej, jag antar hade hojtat.

-Of course, love, sa jag med ett léende.

Jag kladde ner min autograf och tog lite roliga bilder med henne.

-Thank you so much, sa hon. This really mean everything to me. I really love you, and never thought I would meet you. 

Jag blev lite tårögd över det hon sa.

-Wow, I'm overwhelmed, stammade jag. I don't know what to say. I'm happy that you said that.

Hon log och försvann sedan.

 


Av Isabelle - 15 september 2012 19:44

Måste säga några ord innan jag börjar novellen: Förlåt förlåt förlåt för att jag inte uppdaterat, jag vet att jag skriver förlåt väldigt ofta. Jag får läxor nästan varje dag å då är det mycket som ska in i skallen, och jag hinner nästan inte skriva nåt :( Satt på bussen å skulle skriva ihop detta kapitel, mamma ringde, sen var allt borta å jag var helt frustrerad.Å det blev inte att jag skrev det när jag kom hem. Så det kommer antagligen vara lite pauser då och då... Men nu ska jag försöka skriva ihop nåt :)Det kommer inte bli så jättelångt kapitel, men kanske skriver ett till imorgon   

 

Författarens perspektiv:

 

Det hade nu gått en vecka sedan Sofie och Lucy träffade Holly och killarna. De kom bra överens, å fast än Sofie och Lucy är stora fans av killarna, funkar det bra. Alla i skolan visste vem Holly var nu, men det blev ingen stor förändring. Visst blev tjejerna populärare, å allt fler ville vara med de. Men det var inget de utnyttjade. 

Holly gjorde iordning sig för andra veckan i skolan. Hon satte på sig en vit topp med volanger vid bysten, ett snyggt brunt skärp till den, och ett par tighta ljusa jeans. Hon flätade håret som fick ligga längs med ryggen. Hon satte på lite smink, mascara och ljus ögonskugga. 

Hon tog sin adidas väska och gick ner till hallen. Hon tog på sina svarta converse, tog sin skinnjacka innan hon gick tyst ut från lägenheten, och låste. Hennes föräldrar sov fortfarande, Liam hade stuckit på någon tidig intervju redan vid sex.

Hon gick längs vägen på väg till skolan. Eftersom hon inte bodde på den sidan som Sofe och Lucy, träffades de tre inne i skolan.

 

Sofie tittade på klockan, 9:30. De börjar inte försen om en halvtimma. Hon hade på sig svarta jeans, en långärmad turkos tröja, och en vit höstjacka. Hon gick mot skogen, som vanligt för att vänta på Lucy.

 

Lucy stod och väntade tålmodigt i skogen, på Soife. Vanligtvis brukade det vara tvärtom, att Sofie väntade på Lucy, men inte denna gången. 

Sofie kom strosandes på stigen. När hon såg Lucy fick hon ett förvånansvärt uttryck i ansiktet.

-Are you here already? frågade hon Lucy.

-Goodmorning to you too, sa Lucy ironiskt. But yeah, I don't know why.

-Well, it's good I think. Come on let's go.

De gick tillsammans till skolan.


-Hey Holly, sa Lucy när hon såg Holly sitta på en bänk.

-Hi, sa hon och ställde sig upp.

-How are you? frågade Sofie.

-Very good, sa Holly,and you?

-Just fine, svarade hon och Lucy.

De gick till sina skåp för att ta ut engelska böckerna.

-Who do we have in english? frågade Holly.

-This year...började Lucy och kollade på schemat för att se initialerna. Mr Ferrari, avslutade hon.

-He is so fun! utbrast Sofie. 

-That's good, sa Holly och log.

De gick till klassrummet, och satte sig på bänken utanför.



Bloglovin

Presentation


Hej! Tänkte skapa en novellblogg, där jag skriver om det stora bandet One Direction. Det kommer vara olika noveller. Hoppas ni gillar min blogg :) Ni får gärna komma med idéer om vad novellerna ska handla om och jag vill ha massa kommentarer :) Kram!

The kidnappers

The kidnappers handlar om tre tjejer, Kelly, Elena och Nathalie. De är kriminella 17-åringar. De bor tillsammans i ett hus utanför stan, avskilt. Men Nathalie vill inte råna banker längre. Hon vill kidnappa. Så vad händer när de bestämmer sig för att kidnappa ett av världens mest kända pojkband?

Omröstning

Ska jag sluta lägga upp noveller på denna blogg eller ska jag eller ska jag lägga upp en novell som snart är färdigskriven och avsluta The Kidnappers så som den är nu?
 Suta lägga upp noveller
 Fortsätt med The Kidnappers
 Lägg upp den novellen som snart är klar

Blogresponse

Kategorier

Fråga mig

9 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Harry Styles

Ovido - Quiz & Flashcards