OneDirectionnoveller

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

The Kidnappers kapitel 6

Av Isabelle - 28 september 2013 15:48

Hej! Förlåt så hemskt mycket för att jag inte har lagt upp något på väldigt länge! Men har hemskt mycket läxor, nu när det är nian å allt... Och min dator har varit kass så jag har fått en ny å kunde inte ladda över dokumenten, har inte heller tagit mig tid att försöka göra det... Men nu har jag gjort det å nu kommer första delen av kapitel 6. Jag kommer antagligen att ladda upp så ofta. Förlåt!   


Elena satt på bussen påväg till stan.När hon kom till adressen gick hon av och började gå mot husen. Hon gömde sig bkom ett träd bakom Zayns hus. Hon såg ett hål i häcken, hon kröp under det och gömde sig bland några buskar.Hon såg honom prata i telefon i köket.''I hope it's not Perrie'' tänkte hon. Hennes telefon vibrerade hon hon tog snabbt upp den från fickan. Hon svarade och tittade upp mot huset, för att se om Zayn hade hört, men det hade han inte.
-Hello? viskade hon.
-I turned off her phone, sa Nathalie i andra änden.
-Can you please check who Zayn's talking to? He's on the phone, I'm just curious, bad Elena.
-Yeah hang on a sec, sa Nathalie.
Elena hörde Nathalie knappa på tangenterna. Efter några minuter sa hon:
-He's talking to Paul, sa Nathalie. About the tour.
-Okey thanks, sa Elena och var påväg att stänga av.
-Wait! ropade Nathalie.
Elena satte telefonen mot örat.
-Perrie is in the mall with Jade and Jesy.
-Turn off their phones too then, sa Elena något irriterat.
-Do you mind sitting in the bushes in about an hour? frågade Nathalie.
Elena kunde se henne flina medans hon knappade på datorn igen.
-How did you..? Oh, sa Elena.
-Forgot I am a hacker? sa Nathalie triumferande. I have his house up on the screen, so I can warn you if someone is coming.
-Thanks Nathalie. What would I do without you? log Elena.
-Well not survive, that's for sure, fnissade hon. I call you when I'm done.
-Great, bye, sa Elena och klickade henne.
Elena satt och vänmtade tålmodigt på att Nathalie skulle ringa. Hn såg Zayn öppna dörren ut från köket. ''What will I do if he comes out?'' tänkte Elena i panik. ''Calm down, you'll fix this''.
Hennes telefon vibrerade igen.
-Yes? viskade hon, tystare än förut.
-Okey their phone are off, but I wouldn't come out from the bushes if I was you, sa Nathalie.
-What should I do? frågade Elena. I'm not going to sit here any longer. My knees hurts.
-Can you crawl out from hedge again? frågade Nathalie.
-Isn't it a big chanse that he will see me? frågade hon och tittade mot hålet sedan mot Zayn.
-I can call him, föreslog hon. Just to distract him.
Elena klicade henne och väntade på att Nathalie skulle ringa Zayn. Hon hörde telefonen och Zayn gick till bordet, för att ta upp telefonen och svarade sedan. Hon kröp snabbt ut från buskarna och ut från häcken. ''Phu that was close'' tänkte hon. Hon gick upp till framdörren och tog ut hennes handskar från väskan. Hon tog ut kuvertet och öppnade det. När hon hade satt på sina handskar tog hon ut brevet och sköt det under dörren. Hongömde sig bakom huset, väntade på att Zayn skulle ta brevet och antagligen öppna dörren. Hennes telefon vibrerade igen. Text from Nathalie: He has the letter, now go!
Elena skyndade ut från infarten och gick längs vägen som om inget hänt.

Kelly satt vid köksbordet med Nathalie. Hon försökte komma på ett sätt att ta Liam och Louis. Hon suckade för femte gången, bara denna minuten.
-What's wrong? frågade Nathalie oroligt.
-I can't make up any idea how to kidnap Liam and Louis, suckade hon.
-Leave it for now then, sa Nathalie och gick mot kylen. Damn we're out of food. I'll go shopping.
-Okey, you have money? frågade Kelly.
-Kelly... We robbed a bank on four million about three days ago, sa Nathalie och flinade retsamt.
-Oh.. Right, sa Kelly. I'm a bit gone.
-Go and rest then.
Nathalie gick ut till hallen och tog hennes väska.
-Elena should be home soon, so don't worry. And you have Harry and Niall, log hon och gick ut genom dörren.
Kelly suckade igen och gickt till vardagsrummet. Hon lade sig ner på soffan och tänkte att hon behövde lite sömn.
Samtidigt.
Niall tog av repet runt Harrys handleder.
-Thanks Ni, sa han och utgav en djup suck.
-Harry look, saNiall och pekade på en svart nål-liknande sak.
Han gic mot den och tog upp den. Han höll den under lampan.
-It's a hairpin, sa han.
-Let me see, sa Harry och stod upp. Do you know what this means?
-That one of the girls dropped it? sa Niall frågvis.
-Niall, Niall...This is our escape, log Harry.
-It is? frågade han dumt.
-Come on, sa Harry.



Resten kommer antingen imorgon eller senare ikväll   Kommentera gärna vad ni tyckte! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 21 januari 2015 19:00

Hej.. Jag vet att jag har haft sjukt dålig uppdatering. JAg kommer antagligen inte fortsätta med denna novell och jag vet inte om jag ska sluta helt med skrivandet här på bloggen...  Därför undrar jag om ni vill att jag lägger upp en annan novell s...

Av Isabelle - 24 april 2014 10:48

-Where's Elena? Frågade Nathalie Kelly, när hon gick in I vardagsrummet. -I don't know actually, sa hon och tittade upp från sin bok. Tror hon gick ut. Tyckte jag hörde dörren stängas. -Okay, svarade Nathalie. I found Louis and Liam. I thought that...

Av Isabelle - 9 januari 2014 18:49

-Ow, uff...Where am I? Zayn yrvaken och förvirrad. -Zayn! sa Niall glatt. You're awake!-What happend? frågade han.-Well...You got kidnapped, svarade Niall.-I've got what? frågade han igen, ännu mer förvånad.-By three girls, förklarade Niall. One of t...

Av Isabelle - 30 december 2013 21:38

-I better go up and help Kelly with the food, sa Nathalie och ställde sig upp. Hon gick uppför källartrappan och låste dörren när hon gått ut. -You need some help? frågade hon Kelly. -No it's okey, log hon. Elena kom in till köket och gick bort...

Av Isabelle - 28 november 2013 19:42

De gick upp för trappan och Harry lyssnade mot dörren. Det var tyst. De väntade några minuter innan Harry satte i hårnålen i låset. Han vred försiktigt om och den öppnades. Han vände sig mot Niall och log.Han öppnade försiktigt dörren och de gick u...

Bloglovin

Presentation


Hej! Tänkte skapa en novellblogg, där jag skriver om det stora bandet One Direction. Det kommer vara olika noveller. Hoppas ni gillar min blogg :) Ni får gärna komma med idéer om vad novellerna ska handla om och jag vill ha massa kommentarer :) Kram!

The kidnappers

The kidnappers handlar om tre tjejer, Kelly, Elena och Nathalie. De är kriminella 17-åringar. De bor tillsammans i ett hus utanför stan, avskilt. Men Nathalie vill inte råna banker längre. Hon vill kidnappa. Så vad händer när de bestämmer sig för att kidnappa ett av världens mest kända pojkband?

Omröstning

Ska jag sluta lägga upp noveller på denna blogg eller ska jag eller ska jag lägga upp en novell som snart är färdigskriven och avsluta The Kidnappers så som den är nu?
 Suta lägga upp noveller
 Fortsätt med The Kidnappers
 Lägg upp den novellen som snart är klar

Blogresponse

Kategorier

Fråga mig

9 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Harry Styles

Ovido - Quiz & Flashcards